حضور طرح معنویت برای کودکان در نمایشگاه کرامت (مدرسه عالی شهید مطهری)

نمایشگاه «کرامت» به منظور معرفی فعالیت های انجمن علمی عرفان اسلامی ایران در حوزه کودکان و نوجوانان در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار گردید

به گزارش انجمن علمی عرفان اسلامی ایران در مدرسه عالی شهید مطهری نمایشگاهی با عنوان « کرامت» برگزار شد.

این نمایشگاه با موضوع فعالیت های فرهنگی وهنری فارغ التحصیلان این دبیرستان از تاریخ ۲۰تیرماه تا ۲۲تیرماه برگزار شد.

دکتر مریم داورنیا مسئول گروه معنویت برای کودکان انجمن علمی عرفان اسلامی از فارغ التحصیلان دبیرستان علوم ومعارف شهید مطهری طرح پژوهشی انجمن را در این نمایشگاه سه روزه برای عموم بازدید کنندگان ارائه نمود.

«طرح معنویت برای کودکان» با هدف ترویج و نهادینه نمودن سبک زندگی و فضائل اخلاقی و معنوی برای کودکان با محوریت آموزه های عرفان اسلامی طراحی شده است.

 

گفتنی است، هم اکنون این طرح با کتاب سفر به خوبی ها و با بسته یک قطره مهربانی برای کودکان۴تا ۶سال و ۷ تا ۱۲سال در برخی مدارس استان تهران ارائه می گردد.

بسته یک قطره مهربانی برای کودکان ۴تا۶ سال با محوریت آموزه های عرفانی همچون محبت و مهربانی طراحی شده وهدف آن آموزش مهربانی ومهرورزیدن با توجه به آیه شریفه بسم الله الرحمن الرحیم بوده وتلاش می کند مفهوم مهربانی را در ۴ مدل ارتباطی کودک، ارتباط با خود، خدا، دیگران و طبیعت، نهادینه نماید.

کتاب سفر به خوبی ها با ۱۰ مولفه اخلاقی ومعنوی توسط داستان، شعر و تمرین به آموزش کودکان می پردازد.

لازم به ذکر است، محتوای پژوهشی طرح معنویت دراین نمایشگاه مورد استقبال فعالان فرهنگی وتربیتی، اساتید حوزه و دانشگاه قرار گرفت.