سفر نوروزیِ کتاب «سفر به خوبی ها» به سرحد شهرستان شیروان

سفر نوروزیِ کتاب «سفر به خوبی ها» به سرحد شهرستان شیروان

« سفر به خوبی ها» کتابی که به همت انجمن علمی عرفان اسلامی ایران تدوین و انتشار یافته به تلاش و مربی سرکار خانم مهدیه علی محمدی برای کودکان روستای لوجلی و بیک تهیه و به آنان تحویل شد.

 نقاط بسیاری در این مرز و بوم هستند که کمتر کسی از آن اطلاع دارد ولی در این نقاط نیز سکنه ای وجود دارند که جامعه ما را می سازند. برای داشتن یک جامعه سالم اخلاقی نیاز است تا نگاه جامع به تمام نقاط کشور شامل شهر های کوچک کمتر شناخته شده و روستاها و نه تنها کلان شهر ها و شهر های بزرگ داشت.  یکی از این نقاط لوجَلی از شهرهای استان  خراسان شمالی است. این شهر در بخش سرحد شهرستان شیروان قرار گرفته‌است

روستای  لوجلی در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر شیروان قراردارد  و روستای بیک در فاصله‌ی30 کیلومتری شمال شیروان قرار دارد که از شمال به روستای گوگلی و از جنوب به کلاته شفتیک زیارت و از شرق به روستای تخته سو و برزو، و از طرف غرب به روستای لوجلی محدود می‌گردد.

در این مناطق کوچک کمتر شناخته شده و یا نقاط روستایی مربیان و معلمانی قرار دارند که مشفقانه و دلسوزانه برای اعتلای فرهنگ و اخلاق کودکان تلاش می کنند. یکی از این مربیان سرکار خانم مهدیه علی محمدی است که برای همدلی با خانواده های نیازمند استان خراسان شمالی، علاوه بر تهیه اقلام ضروری برای آنها به اهدا کتاب «سفر به خوبی ها» نیز که توسط بانیان فرهنگی تهیه شده بود همت گماردند.

« سفر به خوبی ها» عنوان کتابی است که به همت انجمن علمی عرفان اسلامی ایران برای گروه سنی «ب» و «ج» (سال های آغاز تا پایان دبستان) تدوین شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در این کتاب 10 فضیلتی که بالذات در کودکان قرار دارد را به آنان معرفی می کند و سعی دارد تا خود آگاهی کودکان و نهایتا جامعه ی فردا را به فضایلی که در ایشان قرار دارد بالا ببرد.

« سفر به خوبی ها» علاوه بر این که آگاهی نسبت به فضایلی که در وجود و روح کودکان قرار دارد را بالا می برد با تمرین هایی که در خود دارد نسبت به کاربرد آن ها و نحوه کاربست آن ها در زندگی روزمره نیز آموزش می دهد، از این جهت این کتاب نه صرفا یک کتاب با آموزه های نظری است که فراتر از آن یک کارگاه عملی نیز هست.

محتوای این کتاب و تاثیر آن بر روی کودکان باعث همراهی ایشان با موضوع و مطالب درسی می شود و این امر باعث شده تا معلمین و افرادی که دل به تقویت سلامت اخلاقی جامعه بسته اند در اقدامی خود جوش به تهیه و هدیه این کتاب به کودکان اقدام کنند.

اندکی صبر نمایید...