دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی در نشست تخصصی عشق و محبت از دیدگاه عارفان:

عشق و محبت از دیدگاه ه اهل بیت علیهم السلام

دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، استاد دانشگاه اهل بیت علیهم السلام، محقق و نویسنده،در نشست بررسی عشق و محبت از دیدگاه عارفان مسلمان که به همت انجمن علمی عرفان اسلامی ایران که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، بیان کرد: همه علم و آفرینش بر اساس محبت، و انسان کانون عشق و محبت است. اساس عالم آفرینش بر عشق و محبت است

 

دکترلاریجانی اظهار داشت: عشق و جمال خداوند از روز ازل در وجود تمام انسان ها نهادینه شده است و فقط مخصوص عارفان نیست؛ عشق عبارت است از زیبایی و جمال مطلق، که منبع آن خداست، نه تنها عرفا بلکه تمام ما باید به دنبال عشق خدا در وجود خود باشیم.

 

وی افزود: عشقی که زوال پذیر باشد و به شکست منتهی شود عشق نیست، عشق حقیقی تماما پیروزی و جاودانه است. بهتر است به جای نقش به‌دنبال نقش‌آفرینی باشیم، باید به دنبال زیبایی پایدار برویم چرا که انسان قبل از اینکه عاشق شود محبوب بوده است.

 

محقق اسلامی در زمینه های عرفانی بیان کرد: این یوسف که او را ملکه کریمه می خواندند، چیزی جز کرشمه حسن و جمال یار نبود، که خداوند به وسیله آن جلوه ای از خود را نمایان می کرد.

 

لاریجانی درپایان متذکر شد: چشم، مجموعه ای از عشق و زیبای است، انشاالله که بصیرت ما به مجموعه چشم ما گره بخورد و به آن متصل شود. اگر شما به زیبایی خود برسید قطعا از خود لذت خواهید برد و به زیبایی خویشتن پی می‌برید، همه ما عاشق به دنیا آمده‌ایم، تنها باید آن را کشف کنیم.

 

اندکی صبر نمایید...