برگزاری دوره مقدماتی آموزش مربیگری معنویت (حوزه کودک ونوجوان)

کارگاه یک روزه «دوره مقدماتی آموزش مربیگری معنویت (حوزه کودک ونوجوان)» برگزار شد


انجمن علمی عرفان اسلامی ایران روز پنج شنبه6دیماه کارگاه یک روزه «دوره مقدماتی آموزش مربیگری معنویت (حوزه کودک ونوجوان)» را برگزار نمود.

در این کارگاه که با حضورعلاقه مندان به حوزه تربیت معنوی تشکیل گردید،سه مبحث «معرفی طرح معنویت برای همه، اصول و مبانی معنویت برای کودک»، «خودسازی معنوی و صلاحیت های مربیگری» و «مبانی خودشناسی و کشف خود » طرح گردید.

«معرفی طرح معنویت برای همه، اصول و مبانی معنویت برای کودک»

در مبحث «معرفی طرح معنویت برای همه، اصول و مبانی معنویت برای کودک»، سرکار خانم دکتر داورنیا به معرفی طرح معنویت برای همه  پرداختند و هدف از طرح و اقدامات انجام شده در این حوزه را تبیین نمودند. در این جلسه که همراه با نمایش فیلمی کوتاه از سابقه طرح، جلسات برگزار شده با اساتید و نمایشگاه ها و دوره های برگزار شده در مدارس بود، سعی شد تا ابعاد علمی و عملی طرح تبیین گردد.

دکتر داورنیا ذیل این جلسه به ریشه های علمی بحث معنویت برای کودکان، اقدامات انجام شده و افق پیش رو پرداخت.


«مبانی خودشناسی و کشف خود »


خانم مریم رامین کیا، مربى رشد و تحول فردى و سازمانى برگزاری کارگاه «مبانی خودشناسی و کشف خود » را بر عهده داشتند. این کارگاه که همراه با مشارکت فعالانه شرکت کنندگان برگزار شده به مباحث مختلف خودشناختی و ضرورت داشتن چشم انداز و برنامه برای مسیر زندگی پرداخت.

مباحث ارزش،تفاوت هدف و ارزش ، تفاوت توانمندی و مهارت ، چشم انداز،رسالت و نقش از موضوعاتی بودند که در این کارگاه به گفتگو گذاشته شد.

«خودسازی معنوی و صلاحیت‌های مربی‌گری»

«خودسازی معنوی و صلاحیت‌های مربی‌گری» موضوعی بود که حسین اقبالی‌نسب، مشاور و درمان‌گر خانواده، کارشناس مذهبی و قاری قرآن کریم درباره آن به ارائه مطلب پرداخت.

این جلسه که آخرین کارگاه «دوره مقدماتی آموزش مربیگری معنویت (حوزه کودک ونوجوان)» بود، به خودسازی معنوی از نگاه قرآن پرداخته شد و سعی شد تا چشم اندازی از تصویر انسان، نفس، تربیت و تزکیه در قرآن خد مت شرکت کنندگان ارائه گردد.

همینطور کارگاه «دوره مقدماتی آموزش مربیگری معنویت (حوزه کودک ونوجوان)» که در روز پنجشنبه برگزار شد، شاهد مراسم تقدیر از یک نوجوان شاعره معنوی بود.

 سارا خلیلی، دانش آموز  15 ساله ایست که طبعی روان و خوش ذوق دارد و در همکاری با انجمن علمی عرفان اسلامی، اشعار معنوی با مضمون اخلاقی برای کودکان می سراید.

این دانش آموز دبیرستان دخترانه امام صادق(ع) ضمن خواندن اشعار خود در حضور شرکت کنندگان در کارگاه مورد تقدیر نیز قرار گرفت.

از کارکرد های نهادی شدن معنویت در فرد، بالا بردن ظرفیت تاب آوری و تکمین با رضایت در برابر حکم حضرت حق است. این دانش آموز خوش ذوق که به تازگی والده مکرمه خویش را از دست داده، ضمن سرودن شعری که خود سروده در غم فقدان مادر و احوال پس از درگذشت مادر گرامی اش، به سرسپردگی خویش به قضای الهی اقرار نمود.

    

«مبانی خودشناسی و کشف خود »

تشکیل پازل بدون داشتن طرح کلی در مدت 3 دقیقه برای نشان دادن ضرورت وجود چشم انداز در زندگی

 

 

 

کارت فضایل، انتخاب 5 فضیلتی که مطلوب است از میان انبوهی از فضایل

 

 

 

اندکی صبر نمایید...