اجرای طرح معنویت برای همه در عمان

در نیمه آبان ماه نود هفت در راستای ترویج طرح "معنویت برای همه" که یکی از برنامه های انجمن علمی عرفان اسلامی است، خانم دکتر مریم داورنیا از اعضای علمی گروه معنویت به همراه خانم مریم رامین کیا، به دعوت جناب آقای یوسفی رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی ایرانیان مسقط، به کشور عمان سفر کردند . معنویت برای همه عنوان طرح جامعی است که به‌طور تخصصی به تولید آثار پژوهشی، تربیت مربیان متخصص‌، تولید محتوای آموزشی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه معنویت می‌پردازد.

مهمترین اهداف این سفر معرفی طرح معنویت برای همه به ایرانیان وغیر ایرانیان وتوانمند سازی خانواده های ایرانی درنهادینه سازی ارزشها واصول اخلاقی و معنوی بوده است.

مخاطبان این طرح  مربیان، اولیا و دانش آموزان مدرسه ایرانیان شهر مسقط بودند .

در این سفر که آغاز آن مصادف با سیزده آبان و روز دانش آموز بود مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای نوری شاهرودی، سفیر ایران در عمان برگزار شد و ایشان سخنران اصلی مراسم بودند که بی شک اگر همراهی و کمک‏های بی شائبه ایشان نبود، اجرای فعالیت‏ها بدین حد از موفقیت دست نمی یافت.

اعضا علمی انجمن طی مدت ۴ روز اقامت دراین کشور به برگزاری کارگاههای متعدد در مجموعه ایرانیان مسقط پرداختند.

بخش های مختلف این برنامه شامل :

۱.کارگاههای آموزشی فضائل اخلاقی_معنوی ویژه کودکان ونوجوانان

۲.کارگاه تربیت مربی ویژه معلمان ایرانی خارج از کشور

۳.کارگاه والد هوشمند وتوانمند ویژه والدین ایرانی خارج از کشور

بوده است.

مهم ترین قسمت فعالیت ها در راستای طرح پرداختن به فضیلت های اخلاقی است که جهان‏شمول و بر اساس فطرت انسان می باشند و هر فرد تمایل عمیق باطنی دارد تا آنها را در خود متجلی سازد؛ و این تاییدی است بر فرموده حضرت حق مبنی بر مقام خلیفه اللهی انسان.

لازم به ذکر است دراین سفر کتاب اول طرح معنویت برای همه با عنوان "سفر به خوبی ها" به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدرسه ایرانیان  اهدا شد.

مربیان انجمن علمی عرفان اسلامی ایران درس اول این کتاب را  با موضوع خودشناسی برای دانش آموزان پایه  اول تا سوم  دبستان تدریس کردند.

همچنین در بخش دیگر این برنامه ها مولفه خودشناسی به روش کارگاهی برای دانش آموزان پایه نهم ویازدهم متوسطه نیز تدریس گردید.

درادامه کارگاههای مربیان و والدین نیز با محوریت آموزش مولفه های اخلاقی و معنوی و تاکید بر خودشناسی، داشتن  رسالت و چشم انداز در زندگی وشناخت ارزش ها انجام گرفت.

در خاتمه این دوره و با ارزیابی انجام شده، مجموعه این کارگاهها با استقبال شرکت کنندگان و درخواست ایشان مبنی بر ادامه داشتن این سبک از کارگاهها در خارج از کشور، به پایان رسید.