دیدار از موسسات امام موسی صدر و مجتمع فرهنگی امام صادق علیه السلام در لبنان

شهریور ماه 96 تنی چند از اعضای انجمن علمی عرفان اسلامی ایران به ریاست سرکار خانم دکتر طباطبایی، به میزبانی جناب آقای حاج حامد خفاف، نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی و مدیر مجتمع فرهنگی امام صادق(ع) بیروت، و سرکار خانم دکتر ربابه صدر مدیر موسسات امام موسی صدر، به قصد دیدار از موسسات علمی، آموزشی، درمانی و خیریه عازم لبنان شدند.

مجتمع فرهنگی امام صادق علیه السلام در بیروت، یکی از مراکزی است که از آن دیدار شد، و در نشست سرکار خانم دکتر طباطبایی با جناب آقای خفاف مدیر مجتمع، پیرامون فعالیت‏های دو مجموعه تابع بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این مجتمع دارای 8 طبقه می‌باشد که دربردارنده دفتر امور دینی و اجتماعی حضرت آیت الله سیستانی، دفاتر اداری و نیز موسسات فرهنگی است. سالن همایش های این مجتمع که بنام علامه سید عبدالحسین شرف الدین است دارای 500 صندلی بوده و مجهز به جدیدترین تکنولوژی هاست و امکانات لازم برای ترجمه فوری به 3 زبان در آن فراهم است.

همچنین کتابخانه عمومی مرجع به نام شیخ بهاء الدین عاملی که گزیده ای از بهترین کتاب‏های موجود به عربی را گردآوری نموده است و روش‏های فهرست‏سازی کتب در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

موسسه اسیل در بیروت یکی دیگر از مراکز خیریه فعال وابسته به موسسات امام موسی صدر است که کلیه امور مربوط به مداخله زودرس در جریان رشد کودکان استثنایی را بصورت رایگان و کاملا حرفه ای با کادری مجرب و دلسوز برعهده دارد؛ ریاست این موسسه برعهده جناب آقای سید صدرالدین صدر وسرکار خانم ملیحه صدر فرزندان امام موسی می باشد.

موسسات خیریه امام موسی صدر در شهر صور که ریاست آن را سرکار خانم رباب صدر، خواهر گرامی امام موسی صدر برعهده دارند مراکزی است عام المنفعه، که طیف وسیعی از فعالیت‏ها را برای ارتقای سطح علمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی دختران بی بضاعت مسلمان انجام می دهد. دختران در این مرکز انواع فنون و مهارت‏ ها را می‏آموزند تا بتوانند به خودکفایی برسند و البته به میزان قابل توجهی سطح زندگی ایشان ارتقا می یابد.

آشنایی با شیوه مدیریت این بانوی موفق و کارآفرین برجسته در نشست مشترک، همچنین ساختارهای لازم اداری و اجرایی برای ارتقای عملکرد سازمان، وآشنایی با روش‏ های مدیریت زمان از نتایج این دیدارها بود.

این هیئت همچنین از کتابخانه، درمانگاه خیریه رایگان(شامل تنها مرکز درمان ضایعات نخاعی در بیروت)، و سایر بخش‏ های رفاهی و خدماتی وابسته به این موسسات دیدار به عمل آوردند.

هیئت اعزامی در پایان روز چهارشنبه 15 شهریور به ایران بازگشتند.

 

 

اندکی صبر نمایید...