هنر مؤثر ترین ابزار انتقال آموزه های اخلاقی و معنوی

هنر مؤثر ترین ابزار انتقال آموزه های اخلاقی و معنوی

انجمن علمی عرفان اسلامی در راستای ترویج و گسترش معنویت در میان سطوح مختلف جامعه اقدام به برگزاری کارگاهی با حضور هنرجویان تئاتر (جهت انتقال آموزه های اخلاقی و معنوی در قالب نمایش) در 17/6/94 نمود .

در ابتدای این جلسه خانم دکتر داورنیا به ضرورت پرداختن معنویت و اخلاق اسلامی در دنیای امروز با توجه به ظهور و بروز فرقه های گوناگون معنویت گرا که در اغلب موارد  معنویت و اخلاق بدون خدا را در بین مردم تبلیغ و ترویج می نمایند ، پرداخت .

ایشان همچنین به معرفی برنامۀ این دوره  که شامل:

مؤلفه های سبک زندگی معنوی ، هوش معنوی ، هوش اخلاقی و مؤلفه های آن و همچنین آموزش تکنیک های تبدیل معانی به مصادیق هنری پرداختند.

در ادامه  جناب آقای حسینی فرمودند که پس از یادگیری و تسلط به تئوری ها به طور حتم می بایست آن مفاهیم را به بهترین شکل ممکن منتقل کرد؛ حال که هنر را مؤثرترین ابزار جهت این انتقال می شناسیم می بایست روش و تکنیک تبدیل یک مفهوم انتزاعی به عینی را خوب بشناسیم تا بتوانیم آن مفهوم را در یک قالب محکم هنری خلق کنیم و ایشان تاکید داشتند که در همین ابتدای دوره آموزشی پرداختن به داشتن یا نداشتن استعداد را فراموش کنیم زیرا ممکن است که ما را در ادامه مسیر سست و تنبل کند و این باورها و انتخاب های ما هستند که زندگی ، را می سازد .

اندکی صبر نمایید...